reklama

Ako nevyzerá poctivá novinárska práca

Tento blog je o tom, ako niektoré média zneužívajú svoje postavenie a šíria klamstvá, pričom to honosne nazývajú investigatívna žurnalistika.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (58)

V politike som viac ako 28 rokov, nikdy som sa netajil svojim majetkom a nemal som čo pred verejnosťou skrývať. Takisto som novinárom a médiám bez problémov odpovedal na takéto otázky. V posledných rokoch som však zachytil snahu mnohých „novinárov“ robiť senzáciu z niečoho čo nie je ani nové, ani senzačné. A najhoršie na tom je, keď sa pri svojej snahe dosiahnuť svoj cieľ – senzáciu dopúšťajú faktických chýb. Preto som odmietol odpovedať novinárom, ktorí najprv napíšu článok a až potom sa pýtajú. Takéhoto postupu sa viackrát dopustila redakcia portálu aktuality.sk.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2017

Kampaň proti mojej osobe sa začala v roku 2017, keď viacerí opoziční politici začali vyťahovať výkup pôdy Národnou diaľničnou spoločnosťou. Tento fakt som zverejnil v tom období, keď sa to udialo - v roku 2014 a všetko bolo uvedené na portáli politikaopen. Tento projekt spustila mimovládna organizácia Aliancia Fair Play a dovolím si povedať, že som sa do tohto projektu zapojil ako jeden z mála vrcholových politikov. V tom čase nikto túto otázku neriešil, lebo tam nebolo čo riešiť. Až keď prišiel Igor Matovič s klamstvami a výmyslami na moju adresu, tak sa redakcia aktuality.sk chytila a začala publikovať viaceré nezmysly. Najmä formou komentárov, kde sa však predkladali „fakty“ a „teórie“ vydávajúce sa za pravdu, no v skutočnosti to bola len čistá fikcia. Titulky o tom, ako som podojil štát, ako si plním sny v biznise, ako som krásne zarobil mali len jediný cieľ – očierniť moju osobu pred verejnosťou. Bez ohľadu na to, aká je skutočnosť. Ani v jednom z týchto článkov nie je uvedená skutočnosť, že tento predaj som zverejnil sám, dobrovoľne a v tom čase, keď sa uskutočnil. Asi preto, lebo potom by to nevyzeralo tak sexi a investigatívne, aby sa tým novinári akože mohli pýšiť. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

https://www.aktuality.sk/clanok/504592/komentar-daga-danisa-ako-bugar-podojil-stat/

https://www.aktuality.sk/clanok/504531/bugar-zarobil-dvakrat-statu-predal-pozemky-mostu-dal-pozicku-400-tisic/

https://www.aktuality.sk/clanok/490181/komentar-daga-danisa-bugar-v-biznise-si-plni-sny-v-politike-krachuje/

https://www.aktuality.sk/clanok/542065/bela-bugar-zacinal-ako-sofer-stal-sa-politikom-z-povolania-a-krasne-zarobil/

2018

Situácia sa podobne opakovala v druhej polovici minulého roka, keď opäť komentár postavený na nepravdivých faktoch alebo lepšie povedané klamstvách hovoril o mojich miliónových majetkoch. Bez toho, aby sa autor najprv pokúsil spýtať aká je skutočnosť, či informácie, ktoré má, sú naozaj pravdivé. Spôsob najprv hodím blato a špinu a potom sa snaž očistiť je spôsob, ktorý nepatrí do zodpovedného a seriózneho média. Očividne však aktuality.sk vsádzajú na kliky a bombastické titulky namiesto faktov. A to nehovorím o tom, čo sa deje pod ich menom na ich fejsbukovom profile. Takže blato a špina bola opäť vyliata, môžem sa čistiť. Asi každý chápe, že som nemal zrovna veľkú chuť odpovedať na otázky, ktoré už boli „zodpovedané“ komentátorom. Nakoniec sme sa však dohodli na osobnom stretnutí s vedením redakcie na konci roka 2018, pričom následne sa uskutočnil aj politický rozhovor. Po novom roku sme sa mali s redaktorom vrátiť k téme, na ktorej pracoval a o ktorej boli zo strany komentátora uverejnené nepravdivé informácie. Po otázke zo strany redakcie, kedy sa môže uskutočniť na danú tému rozhovor, bol hneď na druhý deň na moje veľké prekvapenie uverejnený článok, ktorý opakoval klamstvá z predchádzajúceho komentára. Iní redakcie využili možnosť pozrieť sa na dokumenty, ktoré vyvracajú dané tvrdenia a uverejnili korektné informácie. Aktuality.sk premeškali aj túto príležitosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

https://www.aktuality.sk/clanok/626315/komentar-daga-danisa-bugar-by-mal-vysvetlit-milionovy-majetok/

https://www.aktuality.sk/clanok/624240/sponzor-mosta-pozical-aj-bugarovej-firme-nitky-vedu-k-oligarchom/

Ak jediným cieľom média je čítanosť, senzácie a kliky na fejsbúku, bez ohľadu na obsah a jeho kvalitu, je to zaručená cesta do pekla. Ak majú byť média strážcami demokracie, musia sa v prvom rade sami správať tak, aby im ľudia dôverovali. Nemôžu zľahčovať a relativizovať pravdu, ináč sa môže veľmi ľahko stať, že sa pripoja k alternatívnym médiám, ktoré šíria „svoje pravdy“ resp. teóriu, že pravda neexistuje. A to skončí inde, ako by si ktokoľvek z nás mohol želať.

Béla Bugár

Béla Bugár

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  0x

O mne sa už objavilo všetko v médiách: som predsedom strany Most-Híd, mám rád sladkosti, štrúdlu a absolútny relax predstavuje pre mňa moja záhrada.Profil kandidáta na prezidenta Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu