reklama

Je mi to ľúto

Ohlásený koniec politickej kariéry Angely Merkelovej je ďalším zlomovým bodom pre budúci vývoj Európy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (39)

V politickom života sa málokedy vyskytne udalosť, pri ktorej musíte vysloviť tieto slová. Hlavne takých, pri ktorých nemáte šancu zjednať nápravu, alebo urobiť niečo v prospech veci. Cez to všetko sa vyskytujú a ja za takýto moment považujem aj ohlásenie konca politickej kariéry Angely Merkelovej.

 Má to aj svoje osobné konotácie. Niekoľkokrát som mal tú česť ju stretnúť aj mimo politiky – v južnom Tirolsku – kde ona pravidelne chodí na dovolenky a ja na návštevu svojho strýka. Pani Merkelová je členkou strany, ktorá patrí do politickej rodiny EPP v rámci Európskeho parlamentu, tak isto ako Most-Híd. Stretávali sme sa aj na týchto fórach.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Ale ľúto by mi bolo aj vtedy, keby som ju poznal len zo stránok médií. Z niekoľkých dôvodov. Považujem ju za jednu z najserióznejších, najpripravenejších a najodvážnejších politikov prelomu storočí. To, že je žena, ešte zvyšuje váhu týchto hodnotení. Nie je ľahké byť ženou v politike. A byť jednou z najvplyvnejších svetových politikov je ešte menej ľahké a zvyčajné zároveň.

 Iste aj ona, ako každý iný politik, robila rozhodnutia, ktoré dnes považujeme za menej šťastné. Niektorí politici ich dokonca hodnotia ako zlé. Dávajú jej za vinu prijatie migrantov a únavu. Konzervatívci jej vyčítajú, že je liberálna a liberáli, že je konzervatívna. Vraj „unavuje“ Nemcov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Ja ale k týmto hodnotiteľom nepatrím. Jednak preto, že si myslím, že to, či jej kroky boli skutočne chybné alebo nie, ohodnotí až budúcnosť. Doplatila nie na svoju slabosť, ale na nepripravenosť Európy na migračnú krízu. To, že to nie je ľahká úloha vidieť aj z toho, že Európa sa s touto otázkou nedokáže vysporiadať dodnes. Táto nepripravenosť zapríčinila to, že Angela Merkelová sa uprostred veľkej migračnej vlny na konci r. 2015 jednoducho zachovala ako citlivý človek a kresťanka. Nebol priestor a čas analyzovať, kto je utečenec a kto migrant, nebol priestor a nemala ani partnerov na zmysluplnú debatu. Rozhodovala sa viac ako žena, ako človek, než ako politik. Nerozmýšľala nad tým, koľkým populistom narastú krídla, ani nad tým, koľkým vyhroteným situáciám to bude viesť v nemeckých a európskych uliciach. Bola solidárna, lebo je kresťanka a solidarita je jednou z najkrajších kresťanských tradícií. Ukázalo sa ale, že jej „Wilkommenpolitik“ bola chybou. Nikoho v tejto chvíli už nezaujíma, že za jej vládnutia sa zvýšilo nemecké HDP, že za 10 rokov znížila nezamestnanosť zo skoro 9% na dnešných 3,74%, ani fakt, že kriminalita sa taktiež znížila. Urobila jednu chybu a odchádza. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Ostáva veriť, že na jej miesto sa dostane politik, ktorý ju bude vedieť dôstojne nasledovať. Aj v počte politických chýb. 

 Ak rezignuje kvôli únave, tak by sa jej mala celá Európa dôstojne poďakovať za prácu a dožičiť jej odpočinok. Každopádne mne osobne je ľúto jej odchodu. Kvôli Európe a jej občanom.

Béla Bugár

Béla Bugár

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  0x

O mne sa už objavilo všetko v médiách: som predsedom strany Most-Híd, mám rád sladkosti, štrúdlu a absolútny relax predstavuje pre mňa moja záhrada.Profil kandidáta na prezidenta Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu