reklama

Skrátené leto

Na začiatku júla som želal občanom Slovenska pekné leto bez politiky. Bol som úprimne presvedčený, že po turbulentnom období sa to každému zíde. Občanom, aj politikom. Aby vychladli hlavy. Žiaľ, nepodarilo sa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (228)

K tomuto blogu ma inšpiroval príspevok na mojom profile. Je od mladého muža, ktorý veľmi triezvo vyhodnotil situáciu na Slovensku. Hovoril o tom, že „pravda je ďaleko hlbšia a obhájiteľnejšia ako sa prezentuje...verím, že ľudia sú od základu dobrí...nezabúdajte na ľudskosť a obyvateľov tohto štátu“. Je to osviežujúce, obzvlášť, keď sa na sociálnych sieťach znova prevalila vlna osobných, vulgárnych útokov v mene slušného Slovenska.

Pri aktuálnej politickej situácii na Slovensku sme svedkami prelínania sa troch úrovní: faktickej, indikatívnej a emotívnej. Vo faktickej sme vlastne v bode nula, ale verím, že sa k nim v čo najkratšej dobe dostaneme. Indikatívna je o to bohatšia, aj vďaka novinárom a komentátorom, ktorí tieto indície predostreli verejnosti. Aj to by bolo v poriadku, keby nevynášali súdy. Po toľkých rokoch v politike ja som vždy opatrný. Nie som vyšetrovateľ, ani sudca, preto súdy nikdy nevynášam. Som politik. Hovorím o tom, že indície sú vážne, ale „neurčujem vraha“ vopred, lebo to nie je moja úloha. A ani úloha novinárov. Súdy vynášam až po oboznámení sa s faktami a na ich základe robím primerané kroky. Robil som to tak doteraz a budem tak robiť aj naďalej, bez ohľadu nato, aké to bude mať dopady na preferencie moje, alebo preferencie strany, ktorej som predsedom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Veľmi silná - a mňa ako politika to musí zaujímať - je rovina emotívna. Táto vznikla na báze indícií a áno, na jej intenzite má podiel aj každý dotknutý politik. Môžeme niekoho nenávidieť, ale nemali by sme sa rozhodovať na základe nenávisti.

Bolo by požehnaním pre Slovensko, ak by od svojich politikov požadovalo len zodpovedné kroky, ktoré urobia na základe faktov. Nechcite politikov, ktorí sa rozhodujú na základe emócií a odmietnite politikov, ktorí hovoria len to, čo vy chcete počuť. Lebo je to "pseudopolitika", ktorá prináša lacné politické body, za ktoré draho zaplatíme. Dnešok je zlatá doba populistov. Stačí nadávať na Rómov, migrantov, Úniu, Merkelovú a teraz aj na Smer, vládu, Kaliňáka a nič iné, ale zhola nič nemusíte robiť, rastú vám politické body. Dokazuje to aj nárast posledných preferencií nacionalistických a fašizujúcich síl v slovenskom parlamente. Toto je to pravé nebezpečenstvo. Preto by sa dnes mali vedieť posadiť za jeden stôl takí politici, ktorí nesledujú len vlastné politické ciele. V takej Bukurešti sa to napríklad nepodarilo. Výsledok: destabilizácia, vyše 400 zranených na námestiach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Preto chcite politikov, ktorí robia veci správne a nielen populárne. Je to jediná cesta pre Slovensko.

Béla Bugár

Béla Bugár

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  0x

O mne sa už objavilo všetko v médiách: som predsedom strany Most-Híd, mám rád sladkosti, štrúdlu a absolútny relax predstavuje pre mňa moja záhrada.Profil kandidáta na prezidenta Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu