reklama

Z nenávisti a s nenávisťou sa politika robiť nemá a nedá

Žijem najťažšie dni svojej politickej kariéry. Nielen preto, že musím prijímať veľmi ťažké rozhodnutia, ale aj preto, lebo sa dostávam do situácie, že veci, ktoré mi voliči doteraz schvaľovali dnes odsudzujú. Mám na mysli spoluprá

Písmo: A- | A+
Diskusia  (336)

Vždy som bol zástancom politiky malých krokov. Meniť, zmeniť charakter riadenia štátu a charakter krajiny môžete buď zo dňa na deň, alebo postupne. Závisí to od toho, čo Vám okolnosti dovoľujú. A voľby 5. marca tohto roku dali jednoznačný rámec pre budúce možné kroky.

Aj ja by som si želal jednoznačnú, proreformnú, skutočne pravicovú vládu. V momente, keď po Sneme SNS bolo jasné, že nevznikne pravicová vláda, jedinou možnosťou zostal vznik ľavo-pravej koalície. Je pravda, že mohla v vyzerať inak, ak by SaS nevolila ľahšiu cestu. Mohli sme v trojici SaS, Sieť a Most-Híd byť s vtedajšími 42 hlasmi razantným protipólom Smeru. Ale k tomu, aby aj niekto okrem mňa musel urobiť „hrubú čiaru“ nedošlo. Žiaľ. Pre Most-Híd a pre mňa osobne predčasné voľby, ani úradnícka vláda, ktorá by k nim smerovala tak či tak, sú absolútne neprijateľným riešením. Kvôli rizikám nárastu extrémizmu a nesystémových síl. Žiadne predčasné voľby ešte nič nevyriešili. Stačí si spomenúť na tie po páde vlády Ivety Radičovej. Po týchto štyroch rokoch a po 5. marci vidíme, kam to dospelo. Byť proti každému a všetkému je veľmi lúbivé v kampani. Na takúto rétoriku sa ľahko získavajú hlasy. Už ale nie sme v kampani. Musíme prijímať zodpovedné rozhodnutia, ktoré nemusia byť populárne. Ale som presvedčený, že krok za krokom môžu viesť k úspechu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Posledné dni som sa zúčastnil štvrtého rokovania o programových prioritách vlády. Dnes môžem prehlásiť, že nikdy, za žiadnej koalície sa nám nepodarilo presadiť do tohto zásadného dokumentu toľko, ako teraz. Ja som dnes presvedčený o tom, že ak sa podarí pretaviť tieto ustanovenia do programového vyhlásenia novej vlády, a tieto úlohy aj zrealizovať, tak sme sa rozhodli správne. Pretože ja som v politike preto, aby som hľadal riešenia. To je moja úloha.

Nestačí sa tváriť, že nám ide o Slovensko a zapadnúť v straníckych vodách a v osobných ambíciách. Nepoškvrnene stáť na postrannej čiare a kričať hráčom, ako majú hrať. Treba ísť na ihrisko a hrať ten zápas. S najväčším možným nasadením.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja, my tento zápas dohráme. Verím že úspešne. 

Béla Bugár

Béla Bugár

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  0x

O mne sa už objavilo všetko v médiách: som predsedom strany Most-Híd, mám rád sladkosti, štrúdlu a absolútny relax predstavuje pre mňa moja záhrada.Profil kandidáta na prezidenta Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu