reklama

Absolútna nezávislosť

Postupne, ako sa zverejňujú zoznamy kandidátov na primátorov, starostov do miestnych samospráv, som dospel k názoru, že sme na Slovensku dospeli do stavu absolútnej nezávislosti. Keby som nebol v politike, a nepoznal pravú podstatu tejto „nezávislosti“ tak by som sa možno aj tešil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Aby som bol správne pochopený: som zato, aby samosprávy boli rozmanité. Aby odrážali rozmanitosť našich miest a dedín. Tak isto si myslím, že zastúpenie skutočných nezávislých kandidátov v zastupiteľstvách má svoj nenahraditeľný význam.

 To, čo ma trápi je takzvaná „nezávislosť“. Považujem za maximálne nekorektné tak voči partnerom, ale hlavne voči voličom, keď politické strany zbavujú svojich členov straníckych tričiek len preto, aby mohli pseudo-súťažiť a v konečnom výsledku obsadili všetky posty v zastupiteľstvách. Alebo ak sa ľudia, ktorí ešte 20. septembra v rámci svojej strany pracujú na plné obrátky a 21. septembra sa objavia na kandidátke ako nezávislí. Čo je to, ak nie klamanie občanov, občanom. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Viem, že sa nachádzame v období, keď veľká časť spoločnosti je nespokojná s politikou, politikmi a politickými stranami. Ale nemyslím si, že riešením tohto stavu je, aby sme sa všetci tvárili ako nezávislí, klamali sebe a potenciálnym voličom. Väčšina týchto „nezávislých“ kandidátov sú žiaľ ľudia, ktorí vôbec nie sú nejakými hráčmi mimo politiky, nie sú to aktivisti, ale dlhé roky pôsobia v politike a vo verejnom živote. Ukazujú sa vo svetle „obyčajných ľudí”, ale sú to väčšinou zruční manipulátori. Absurditou tohto stavu je, že už neklameme ako „tí zlí politici“, ale klameme ako nezávislí. Tak ako je to potom? Voliť ľahšiu cestu je jednoduché.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Aj v našej strane podporujeme nezávislých kandidátov, ktorí súhlasia s našim programom. Máme veľa ľudí, ktorí reprezentujú našu stranu buď sólovo, alebo v koalíciách, lebo takto to cítia. Ja som na nich hrdý a som im vďačný za tento postoj a túto prácu. Kandidáti štandardných politických strán si nemôžu dovoliť bezbrehý populizmus. Nemôžu sa hrať na mesiášov. Musia zladiť záujmy a očakávania svojich voličov s reálnymi možnosťami a môžu sľubovať len to, čo vedia splniť. Som o tom presvedčený, že väčšina našich kandidátov zodpovedá týmto kritériám.

 Verím, že v týchto voľbách populizmus, falošné sľuby a falošná nestraníckosť, nedajbože lobbystické závislosti nezvíťazia. Ale zvíťazí otvorená a čestná súťaž. Pre rozmanité, zodpovedné a pracovité zastupiteľstvá. Uvidíme 16. novembra.

Béla Bugár

Béla Bugár

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  0x

O mne sa už objavilo všetko v médiách: som predsedom strany Most-Híd, mám rád sladkosti, štrúdlu a absolútny relax predstavuje pre mňa moja záhrada.Profil kandidáta na prezidenta Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu