reklama

Keď sa predstava spojí so skutočnosťou

Na jednom zo svojich stretnutí s občanmi som sa prihovoril malému chlapcovi a opýtal som sa ho, čím by chcel byť, keď bude veľký. Povedal, že prezidentom. Keď som sa ho opýtal prečo, povedal: lebo prezident je múdry a je dobrý. Veľmi zjednodušená, ale o to výstižnejšia charakteristika prezidenta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Každý z nás má od malička vytvorený obraz vo svojej mysli o tom, aký by mal byť ten jeho prezident. A ten obraz u väčšiny z nás je skutočne o láskavom, spravodlivom a dôstojnom človeku, ktorý bude vedieť byť nad vecou, ktorý bude štátnikom, ktorý sa vždy rozhodne správne. Už samotné slovo „prezident“ vyvoláva pocit úcty. Je na škodu každej krajiny, každého občana, ak sa obraz toho aktuálneho prezidenta neprekryje so spomínaným obrazom a očakávaniami. Stáva sa to. A nielen u nás.

Včera som sa zúčastnil na inaugurácii pána prezidenta Andreja Kisku. Zatiaľ sa viem vyjadriť len o svojich aktuálnych pocitoch. Som rád, že strana Most-Híd podporila jeho kandidatúru. Po včerajšku som presvedčený, že bude tým očakávaným prezidentom – bude spravodlivý, dôstojný a silný prezident. Bude skutočne prezidentom všetkých občanov, tak ako to sľúbil: „Budem zachovávať ústavu a hájiť záujmy občanov“. A to aj vtedy, ak sa treba zastať menšín a slabších, keď budú v práve. Že bude rešpektovať rozmanitosť Slovenska a bude zástancom tolerancie a spolupráce. Že bude trpezlivým mediátorom pri riešení tém, kde je nevyhnutná diskusia a dohoda dotknutých strán. Že bude chcieť byť prezidentom krajiny, kde sa budú všetci cítiť dobre a nebude žiadna skupina občanov potláčaná a úkor inej. A to aj vtedy, ak ho občania po niekoľkých mesiacoch pôsobenia v úrade prestanú vnímať ako „nepolitika“ a opadne očarenie z nového. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prajem pánovi prezidentovi, aby sa jeho činnosť v úrade prekryla s obrazom o tom správnom prezidentovi v našich hlavách. Aby čo najviac občanov povedalo: Toto je môj prezident. S prirodzenou a úprimnou úctou. Nielen zo slušnosti.

Béla Bugár

Béla Bugár

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  0x

O mne sa už objavilo všetko v médiách: som predsedom strany Most-Híd, mám rád sladkosti, štrúdlu a absolútny relax predstavuje pre mňa moja záhrada.Profil kandidáta na prezidenta Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu