reklama

Od absolútnej nezávislosti k absolútnej straníckosti

Pred dvomi mesiacmi som na tomto mieste písal o absolútnej nezávislosti, keď sa na občanov Slovenska začala „valiť“ obrovská masa nezávislých kandidátov. Tak isto, ako som písal aj vtedy, aj dnes si myslím, že zastúpenie skutočných nezávislých kandidátov v zastupiteľstvách má svoj nenahraditeľný význam. Ako sa však ukazuje, v mnohých prípadoch „nezávislosť“ bola len taktika, ako byť úspešný vo voľbách.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Pre mňa povolebné priznania straníckej príslušnosti majú nepríjemnú príchuť. Cítim v nich totiž aj „nehovorenie pravdy“, cítim v nich neúprimnosť a cítim v nich aj stratu toho podstatného: čo budem inak, lepšie robiť pre svoju obec, mesto. Neuspokojuje ma ani fakt, že to je legitímna predvolebná taktika. Áno, to je. Ale je smutné, že táto taktika sa deje za jedným jediným účelom – aby som bol zvolený. Na kvalitu starostovskej, poslaneckej práce to nemá totiž žiaden vplyv. Ide len o formu. Nie o podstatu veci. Z tohto faktu pramení tá zvláštna príchuť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Od 16. novembra máme pred parlamentnými voľbami. Ako vieme, do parlamentu sa občan môže dostať len cez politické strany. Hrať sa na nezávislých sa tu nedá. Tak sa pre zmenu na slovenskú verejnosť začali valiť novovznikajúce politické strany. Jedna k jednej na pravo od stredu. Za jeden deň až tri, čo podľa mňa je aj pre odolnú dušu občanov na Slovensku trošku veľa. A tu tak isto platí, že založiť politickú stranu môže každý. Je to jeho legitímne právo. Ten problém sa začína tam, ako aj pri „nezávislých“ kandidátoch – zatiaľ je to len a len forma, ako sa dostať do parlamentu. Bez odlišujúceho momentu jednej strany od druhej. Bez programu, bez konkrétnej obsahovej stratégie. Neviem sa ubrániť tomuto pocitu. Len cítim, že to začína byť ďalšou stigmou na „pravej strane politického spektra“. A cítim, že táto cesta nevedie nikam. Najbližším potvrdením tohto stavu môžu byť práve parlamentné voľby v r. 2016.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Skúsme sa zodpovedne postaviť k problému. Zaplniť priestor je treba kvalitným programom a zodpovednou alternatívou pre Slovensko. Zatiaľ to žiaľ vyzerá skôr na početnú, ako na kvalitatívnu tlačenicu.

Béla Bugár

Béla Bugár

Bloger 
  • Počet článkov:  60
  •  | 
  • Páči sa:  0x

O mne sa už objavilo všetko v médiách: som predsedom strany Most-Híd, mám rád sladkosti, štrúdlu a absolútny relax predstavuje pre mňa moja záhrada.Profil kandidáta na prezidenta Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu